Followers

Saturday, December 26, 2009

Jom masuk Kandang!!!

Kandang ni salah sebuah nama kawasan di Melaka. Pengguna2 highway AMJ, pasti akan perasan 1 tapak pasar tani sebelum sampai simpang menuju ke Jasin. (Senang cirte, yg ada kawasan perkuburan kat situ) Haa.. situlah letaknya Kandang yang dimaksudkan.
Apa ada kat Kandang? Ada kambing? Ada Lembu? Ada orang? Jom kita sama-sama terjah!!


Haa..dah nak sampai dah..
Dah siap sedia nak masuk Kandang?
Nampak signboard Pintu Masuk tu tak? Jom ramai2 kita masuk Kandang
Bermula pada hari Khamis, 24 Dec 2009, diadakan Karnival Pasar Tani Negeri Melaka selama 4 hari di sini. Berbagai produk hasil tani dan IKS yang dihasilkan oleh usahawan desa ada dijual di sini.

Ouh.. ada karnival rupanya. Ingatkan tadi ada mbekk dengan mbuu
Ha..kan betul tu..ada jugak mbekk..tapi bukan tuan badannya lah..ntah ke mane dah lesap. Yang tinggal cuma susunya aje.
Pelbagai produk Ole pon ada kat sini
Kain tudung pon adaamboi lawanya bunga..
eh macam kenal aje ni..mcm biasa kulihat pokok ni...huhu..pokok cili padi pon ada!!
Jom kita jalan-jalan lagi. Wow..banyaknya cili padi.. gerammnya tengok!
buat sambal belacan sedap nih
Kami sekarang berada di booth EZR Agro. Syarikat ni mmg aktif sangat sbb kat mane2 karnival, pasti mereka ada. Staff mereka pon ramah2. Barang-barang yang mereka jual pon complete. Sebut aje la nak beli apa..semuanya ada. Harga? Ada yg murah..ada yg mahal. Berdasarkan pengalaman kami sendiri, kalau nak murah, belilah time2 mereka buka booth mcm ni.
memang berbaloi-baloi!! Kepada rakan tani kami di Iskandar Malaysia tu..nilah dia contoh takungan air baja untuk anak pokok. Tray semaian dimasukkan ke dalam dulang besar ni. Sentiasa penuhkan dulang tu ngan air baja. Jadi tak payah la asyik nak spray air baja. Kan senang tu :-)
Ni contoh kalau nak beli dulang la. Tapi kalau nak buat sendiri menggunakan barang2 yang sedia ada..pon boleh.. camne caranya tu..bak kata Nabil..lu pikir lah sendiri...


No comments:

To contact us, just email to ashireen_hs@yahoo.com.my