Followers

Sunday, March 14, 2010

Sesat di Kebun Pokleh (Part 1)

Pada suatu petang yg damai, selepas turunnya hujan, tersesat pulak org melaka di kebun pokleh ni. Macam mana boleh sesat? Jom kita siasat..Bertolak dari Melaka terus menuju ke Batu Pahat utk memenuhi hajat anak tekak yg dah lama mengidam nasi beriani johor :) Mmg sedap la...nyum nyum.. (kpd yg tak dpt ikut tu, eda...jangan jeles ek..huhu)

Perut dah kenyang.. kita teruskan perjalanan ke kebun pokleh. Sebenarnya dah lama dah cik puan sue ni nak dtg ke kebun pokleh. tp bru skarang berpeluang menjejakkan kaki ke sini. betapa riangnya hati sbb dapat pakej penginapan percuma selama 2 hari 1 malam di Villa Pokleh ni.
mesti ade seseorang tgh meraung meratap gambar villa i ni kan? sbb tu dia ckp j*b*r. x pe i paham..org mayu mmg penuh ngan phd..sanggup antar penyiasat sesat ke villa i ni. penyiasat plak mcm firestone.. hahaha..erm jgn dia meroyan nak ejas villa 2 tingkat dia ke 1 tingkat sudah la..muahahaha..
Hujan rahmat turun mencurah2 setibanya kami di kebun pokleh. takde apa aktiviti sgt yg bleh dibuat mase ni selain merehat-rehatkan diri di dalam villa sambil merancang aktiviti utk malam hari.

Mlmnya plak kami round2 bandar muo..sempat gak tawaf Giant...tgk lampu2..tgk keta..saje menambahkan kesesakan di jalan raya time2 hujan tgh lebat ni..
Kalau kita tgk drama mayu..kejap2 scene makan..kejap2 scene makan. Sama gak la mcm cuti2 mesia kami kali ni. hehe... mlmnya tu aktiviti makan ikan bakar. nak tau lokasinya kat mane? rahsia..
Khas utk tatapan pengunjung kebun pokleh...terliur tak? Ikan pari sambal ni...cukup2 utk 2 org mkn.. Sotong goreng tepung..besh2
Wahai rakyat jelata sekalian..makanlah kamu sebelum kamu dimakankan..huhu..
Cantik tak? pemandangan dari atas menara ni..
Sabak Awor atau dikenali sbg Sabak O. Ouh..sini la rupanya lokasi ikan bakar yg sedap tuh. Tempat ni selalu gak masuk tv tau sbb makanannya sedap dan harganya pon tak mahal. Mmg puas hati la makan malam tu. Nti kita dtg lagi ek k sue..

Hmm..dah kenyang perut..dah tawaf bandar muo.. ape lagi..time utk tido plak.


nite2 all..


1 comment:

suhaila-ab said...

HUH...KEBUN POK LEH PERLU UPGRADE LAGI KE TANAM MANGGA...DURIAN...MANGGIS...rambutan AKU AKAN LEBIH KERAP KE SANA...JADI TUKANG SAPU KEBUN SEKEJAP PUN TAK PE....KALAU CILI..SAWI..KAILAN..KOBIS..BELIMBING BULUH..LIMAU KASTURI..KELAPA PANDAN..TU SUMER AKU KENA BAWAK BALIK UMH KENA MASAK...LETIH LA..LAMBAT DAPAT RASA HASIL...(NI KIRA AKU NAK MAKAN BAWAH POKOK)..TUAN PUNYA KEBUN KENA PIKIR SESUATU...HIKHIKHIKHIK...

TUAN TANAH TOLONG POMOT BLOG I SIKIT...HEHEHEHHH

To contact us, just email to ashireen_hs@yahoo.com.my